Ako pripomenul predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rastislav
Trnka, spolupráca oboch krajov a krajských miest je pre efektívne
fungovanie integrovanej dopravy nevyhnutná. „Našou spoločnou víziou
bude koordinácia a zefektívnenie spolupráce medzi prímestskou a mestskou
dopravou. Jednou z hlavných činností v najbližšom kalendárnom roku bude
práca na tarifnej integrácii mestskej a prímestskej dopravy,“ uviedol.
Úlohou spoločnosti IDS Východ je počas nasledujúcich rokov vytvoriť
spoľahlivý a atraktívny systém verejnej hromadnej dopravy. Výsledkom má
byť rýchlejšie cestovanie na jeden cestovný doklad medzi viacerými
dopravcami, cestovné poriadky s vytvorenými nadväznosťami či
pohodlnejšia a lacnejšia preprava. „IDS by mal cestujúcim priniesť
výhody pri cestovaní verejnou dopravou a zmeniť ich doterajšie návyky,
teda motivovať ich viac cestovať dopravnými prostriedkami nielen
mestskej, ale aj železničnej alebo prímestskej autobusovej dopravy.
Takisto by pre nich mala byť atraktívna cena cestovného, keďže celková
suma bude výhodnejšia ako súčasná cena z kombinácie jednotlivých druhov
dopravy,“ povedal primátor Košíc Jaroslav Polaček.
Predseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský dodal, že vstup
mesta Košice do integrovanej dopravy je dôležitým krokom pre budovanie
IDS aj na území obsluhovanom mestskou dopravou. Krajské mesto Prešov je
partnerom v IDS Východ od septembra.
IDS zahŕňa napríklad postupné zavádzanie taktových cestovných poriadkov,
pravidelných prestupných nadväzností, spoločnú tarifu, vytvorenie
centrálneho dispečingu či budovanie moderných terminálov a záchytných
parkovísk. Nevyhnutnosťou je aj technické zladenie informačných
a vybavovacích zariadení vo vozidlách všetkých dopravcov zapojených
do tohto systému.